Friday, September 29, 2006

26

Dicáta i Bog (I)
Pisátela ud Látvija Mihail Dimov ij zadál tri pitánčita na dicá ud 6 du 10 gudini:
Kako bi pital Boga, aku bi se sretil s négu?
Kako bi zamolil Boga?
Kako bi prekázal za Boga?
Otguvorete gji ij sabrál u idna kniga. Rusćija originál možiti da gu viditi na
http://iliya-popov.chat.ru/f_author.htm.
U slučaj či sti zabrávili rusćija jazić, sam prevel nekolku ud tezi otguvore.
Zašto nášte ráni zarásvat, a Tojte ni? (Denis, 4-ja klás)
Dali i za izvanzemnite za ima kráj na sveta? (Ljova, 2-ja klás)
Kaćé bi izgladvala Zemete, aku Adam i Eva ni bija narušili Tojta zápuvest za jábalćite? (Valentin, 4-ja klás)
As sam se rudil, sam prugladel, a sveta véć ij tolkus zal, hargjev. (Andrej, 4-ja klás)
Kako ni ti harésva u náša žuvot? (Slavik, 2-ja klás)
Na Tébe ti harésva moja dedu? (Ella, 2-ja klás)
Zašto nekupać dzverite sa znájali da hurtuvat, a sigá ni znájat? Ama spumni si, báš i zamnjata ij hurtuvala sas Eva. (Eva, 3-ja klás)
Aku sate hora za utidat u Rája, dali za ima mestu za sate? (Andrej, 3-ja klás)
Istena li ij, či napreć Tébe [napreć da badiš Ti] sate hora sa bli majmune? (Sergej, 4-ja klás)
Ti smejiš li sé nekupać? Revéš li? (Olga, 3-ja klás)
Ateistete molat li te za neštu? (Ojár, 3-ja klás)
Ambaj já nija smi Tojte igrulći? (Saša, 2-ja klás)
Zašto čeleka ni se izlupi ud jajcé? (Tima, 2-ja klás)
Náj na sétne, koj ij sazdál čeleka – ti ali truda [rabotata] (Rafik, 3-ja klás)
Ti zašto satu prustiš na horata, a učitelite - ni? (Kosjá, 2-ja klás)
Tám gore, vaz Tébe, hubanku li ij? (Serjoža, 2-ja klás)
Ti rádusin li si? (Evelina, 1-ja klás)
Na kakj jazić hurtuvat dušite? (Rája, 4-ja klás)
Kugátu još ne me imálu, Ti znájal li si, či za me ima? (Lenja, 4-ja klás)
Aku neštu me buli, tuj zlamenuva či Ti mi se sradiš? (Gora, 4-ja klás)
Slávata ni ti li preči u žuvota? (Vásja, 3-ja klás)
Máma ubážde, či u sana sam revál. Ti ni pántiš já kako smi si hurtuvali s Tébe? (Igor, 3-ja klás)
Kugátu néma da me ima, ás za se vida li sébe si? (Tolik, 2-ja klás)
Usčire sam čul, či ij umrela idna nuvina. Kade za ji prodiš dušata? (Sáša, 4-ja klás)
Kaćé možiš da stániš spomen? (Miša, 4-ja klás)
Ti si deréktur na Vremeto? (Nona, 2-ja klás)
Mlogu li sam te lagal? (Vova, 4-ja klás)
Ti u kakva forma žuveš? (Erik, 4-ja klás)
Napravi taj, či da badi sámu lete. (|ora, 4-ja klás)
Skapi Bože, napravi taj, či s počnivanji ud bába pa du slonvete [elefántete], sate da badat rádusni, siti i ubuti. (Tolja, 2-ja klás)
Dedu Bog, néka da žuveja tolkus, kolkutu išti máma. (Vera, 1-ja klás)
Dáj zdrávi irádust na máma, bába, čiču Fedja, čiču Sáša, čiču Borja i na drugjijete mojte bašti. (Nikita, 2-ja klás)
As bij štel Ti da mi badiš baštá. Da si kupimi automobil Audi-100. (Valentin, 4-ja klás)
Dáj mi magičin prat i za te ustáva na mira. (Garik, 2-ja klás)
Mola Te, napravi žuvota po-lésin. (Pável, 4-ja klás)
Pukaži mi, putájnu, makár idin ángjel. (Rája, 2-ja klás)
Napravi taj, či u sledvaštija žuvot da se ruda u Francuzku i da bada monče. (Kira, 4-ja klás)
Uprusti sate unezi, kujatu ni sa krašteni, i méne zágjnu s tej. (Filip, 3-ja klás)
Bože, ás išta da umra biz da me buli. (Tánja, 4-ja klás)
Za kako da te pumola? Ama Ti i taj satu véć znáš. (Alik, 4-ja klás)
Iznenádaj me, Bože. (Artur, 3-ja klás)
Kugátu umra, ni šta niti u Rája, niti u pakale. Išta vaz Tébe. (Vera, 3-ja klás)
Hájda da se sretimi napreć smraćta. (Jura, 2-ja klás)
Néka tájku i dedu da stánat ángjele – tija za me pázat. (Zenja, 1-ja klás)
Pukaži Mi, mola te, celija svet. (Alla, 2-ja klás)
Dáj mi 1000000000000000000 dolara. (Erik, 4-ja klás)
Pukaži mi, kaćé me ubičeš Ti. (Erna, 2-ja klás)
Bij štela da ti doda gustenka u kašti. Za idna nedele. (Alena, 1-ja klás)
Piši ti Anton. Aku ij vazmožnu, sturi taj, či sate mojte igrulći da uživejat. (Anton, 2-ja klás)
U idna kniga sam čal, či si izprodil na gárvene buca sirenji. Ni moži li i na méne da mi izprodiš? Mlogu mi harésva. (Vovka, 2-ja klás)
A méne, ima li me u istena? (Ljuba, 3-ja klás)
Zašto Te ij stráj da se pukážiš na horata? (Nema, 4-ja klás)
Kaćé žuveš tám: dubre, srednu, hargjevu ali mlogu hargjevu? (Alla, 4-ja klás)
Zašto još ud drugjija klás mlogjije mončita harésvat po-više žini? (Nádija, 2-ja klás)
Ti kako, po nividim li si ud vazduha? (Rita, 2-ja klás)
Ti kako misliš, nija za imami li normálin svet ali ni? (Sveta, 3-ja klás)
Gá ij počnala ljubovta na Zemete? (Kátja, 4-ja klás)
Ti možiš li da mi dadéš sréća i naduváema lodka? (Arvid, 3-ja klás)
Kosmosa ima li načálu i kráj, levica i desnica, gore i dole? (Vánja, 1-ja klás)
A Ti, kaćé si se pujavil na sveta? (Aljoša, 1-ja klás)
Kaćé taj, u pučélu ne imálu ništu? A kako ij imálu? (Nástja, 1-ja klás)
Vájda moža da ti pumogna s neštu? (Sveta, 2-ja klás)
Kaži mi, pud tájna, ubiče li me nekuj? (Anzor, 3-ja klás)
Aku Ti žuveš u nebeto, zašto Slancitu ni te izgáre? (Sergej, 4-ja klás)
A u Biblijata, satu ij istena? (Vika, 3-ja klás)
Ti kaćé različevaš žénskata duša ud mažkata? Pu pišćitu li? (Vova, 3-ja klás)
A kako ij blo po-napreć, Adam i Eva ali dinozáurete? (Jána, 4-ja klás)
========================================
Drugárka ij ubádila na dicáta ud detskata gradika da dunesat ud tej idna štanicla [punga] u kujatu da ugudat pu idin krumpelj za seku idin čeleć, kojtu gu mrázat. Na utre dicáta sa dušli sas štaniclite. Nekuja sa imáli vatre pu dvá, nekuja pu tri ali po-više krumpele. Drugárka nji ij ubádila, či treba da nosat tezi štanicli na sekade kadetu utidat, vreme na idna nedele.
Denite sa menuvali i dicáta sa počnali da se uplákvat ud mirizmata, kujatu ij počnala da izlezva ud štaniclite, a unezi, kujatu sa imáli po-više krumple, sa počnali da se revat, či nji tažat sé da gji bočat sas tej.
Sled idna nedele drugárka gji ij pitala:
- Dicá, kaćé sti se usešteli pu vremeto katu sti nosili krumpelete s vás?
Dicáta sa počnali da se revat ud niprijátnustite kujat sa nji gji dunéli krumpelete. Tugázi drugárka nji ij razkrila tájnata na tazi igra:
Istu taj se slučva i aku daržiti u sarcito umráza kantu nekugu. Aku ni pudnáseti mirizmata na krumpelete sled sámu idna nedele, kaćé misliti či za se usešteti aku daržiti tazi smardašta mirus u sarcito za cel žuvot?
========================================
Dváma gugaráne (paltenici) sedat na hurta.
Idina pita drugjija:
- Ti vervaš u hora?
========================================
Aku imati knigji na pisátela Raymond Chandler (napičetini, a ne u elektronin formát) i žéliti da gji purdadéti, ima idin kolekcioner kojtu žéli da gji kupi. Predlága kulu 5 USD za idna kniga.
========================================
Klavijatura sas sretárče
Za cena ud kulu 25 USD možiti da si kupiti klavijaturata ud svetičitu, kujatu u dolnata starna ima idno sertárče, u kujétu možiti da si daržiti različni neštá: kárdve s memorija, CD i dr.
http://www.keyboardorganizer.com/product.htm

1 Comments:

Anonymous Anonymous said...

U svazka s otguvorete na dicata za Boga, kako da richa? Idejata ij mlogu interesna i vajda se utnase po-vishe na psihologijata. No mozhat da se udlacht ud tuka i zadosta interesni otguvore, kujatu idin zrel chelekj vajda nikade ni bi mogal da gji dade.
A prikazkata s mrazenjetu i krumpelete ij i ta mlogu interesna s gulema pouka. Bozhe, kolku tima ud nashte puznati bi trebalu makar da prechetat tazi prikazka, aku ne ja i bi blo nuzhnu da nosat na krasta pu idna chuvala palna s krumpele! No da si vidimi parvu nashte nidustataci, pa tugazi neka glademi i u drugjijete. Sekuj s negvata turba s krumpele...

7:23 AM, October 02, 2006  

Post a Comment

<< Home