Monday, December 07, 2009

471

Sam nariždel dnés nekakvi stári pismá ustánati ud deda Čépa, pa sam nameril nekolkus interesni neštá.
Parvija dokument ij idin fel molba/kletva za prejémenji u reda na požarnikárete, kujétu pukázva, či da fleziš u tozi red ne blo za šála, a ij blo idna tvarde seriozna rabota!
Teksta, du kolkutu sam gu razbrál ás, ij slédnija:
A fogadás
(na madžersći, "[molba za] prejémenji")
Ás, N.N. sas kletva, pu mujétu pušténji se ubićávam, či kača aktivin stáv na Požárnata Trupa ud Bišnov se pudložvam taj na družstvenite zaktevanjéta, kaćétu i na u Statutete izpisani dlažnusti, či punktuálnu i vernu [za] gji izpalnivam, tojest na pužárni i na redučenji (?) instrukciji redovnu za se javevam. U predelevanji na oganj i još drugjije premeždiji i opasnusti sas telu i duša sredustojnu za pumágam, i u satu détu služi za vazdiganji na pušténjitu i čistustta na nášta Pužárna Trupa na kujatu, ud dnés, i ás sam stáv, taj pravédnu kaćétu ij istena, či puštén čeleć sam.
Taj da me Bog pumogni!
* * *
Drugjija dokument ij idna pukána za bál ud starna na Požárnata trupa ud Bišnov. Pukánata ij napisana na rumansći i na madžersći.
Rumansćija tekst ij slédnija:
Invitare
Societatea Pompierilor Voluntari din Beşenova Veche, în ziua de 26 februarie a.c., cu începere de la ora 8 (20) seara, aranjează în toate localurile Casei naţionale o – Petrecere Dansantă – la care cu întreaga (?) familie sunteţi invitaţi.
Taxa de intrare după plăcere.
Venitul net serveşte la majorarea fondului reuniunei.
Muzică: Tarkanyi Gheza cu orchestra din Sânnicolau Mare.
– Comitetul arajator –

I na dváta predstávini dokumenta pismotu ij na moja dedu, Čépu Márkov.
* * *
A tréćija dokument pukázva, za unezi kujatu ni sa znájali, či náša Stár Bišnov, za kasu vreme, ij nosil i imetu Bejenari!

0 Comments:

Post a Comment

<< Home