Monday, November 23, 2009

461

Guni išti da se razvedé ud Gjurka.
— Guspogju, pa zašto žéliti da se razvedéti? – ja pita sadijata.
— Zaradi či Gjurka mi ij niverin?
— Kaćé taj? Sas kako možiti da dusvedočiti, či vu ij niverin?
— Pa lel možiti da viditi i vija sami, guspudár sadija: niti idno ud nášte dicá ni preliče sas négu!…
* * *
Gjurka se revé na baštá mu:
— Tájku, ondzi denj sam ji prodil na žinata mi idin fáks, či za si doda po-ránu ud delegácija, pa katu sam si stignal večera u duma, sam ja nameril sas drugji maž u odara. Zašto, tájku? Zašto?
Sled nekolku menute malčánji bašta mu utguváre:
— Ambaj zaradi či ne dubávila já fáksa?
* * *
Guni se revé na kumšijćata, či maža ji zakasneva seku véčar, pa ni znáji više kako da právi.
— Pa lel za ti ubáda kako sam naprávila ás sas moja. Slušej me sámu. I maža mi sé ij zakasneval. Idnaž, katu si ij dušal u tri saháte prez nušta, katu sam gu čula či utváre vratáta sam viknala ud odara: „Koci, ti li si?“ I ud tugázi sam gu izcerila: više ni zakasneva!
— Pa lel… Kačé taj? – ni moži da razbereé Guni.
— Pa lel maža mi gu zvat Jáni…
* * *
Gjurka sedi zabunat u birta. Négva drugár gu vidi, či ij tažin, pa gu pita:
— Kako ij sas tébe, zašto si taj zabunat?
— Lel sam razbrál dnés, či za bada baštá.
— O! Pa tugázi treba da se rádvaš, ne da si tažin!
— Dá, ama na žinata mi još ni sam ji ubádil!…

0 Comments:

Post a Comment

<< Home