Tuesday, December 22, 2009

486

„Guspudin Satmožnija“
Idin misnić ij imál málku po-više rabota, pa taj kaćétu ij blo nedele véčar si ij rékal, či bi blo dubre da si zakanjti služćinata za da ji ubádi, či za zakasnej málku. Ij blo kulu 10 saháte večera, ama žinata ne mu udvarnala na telefone. Ustávil ij telefone da kanjti zadosta dalgju, ama otguvor ne dubávil. Málku se ij začudil na tuj misnika, ama si ij rékal, či za proba još idnaž po-natáta. Sled kulu 15-20 menute se ij pákval véć da si utidi, pa si ij zakanjtel nanovu služćinata. Tozi pać tá mu ij utguvorila homa. Toj ja ij pital, či zašto ne mu udvarnala parvija pać, ama tá mu ij utguvorila začudina, či telefone ne kanjtel.
Satu tuj ij izmenalu.
Na utre, u pundelnić, kanjti telefone. Misnika ij utguvoril i na ondzi kráj se ij čul idin mažći glás:
— Uprusteti me, no sam štel da vu pitam, zašto sti me kanjteli snošti?
Misnika ij ustánal začudin i ne mogal da razberé za kako ij hurtata. No maža ij dudávil:
— Sti bli ustávili telefone da kanjti zadosta dalgju, ama ás ni sam udvarnal.
U tozi mig misnika si ij spumenal, či ij hurtata za parvija telefonj kojtu gu ij bil dál ondzi véčar. Si ij dál isáp, či vájda ij grešil numera i ij probal da si išti uproška ud maža. No maža mu ij rékal:
— Ne, ni za tuj vu kanjta. Ni treba da si ištiti uproška, a naprotiv. Dupusneti mi da vu izprekáža mojta prikazka. Viditi, báš tugázi ás sam bil rešil da se sámuubija. Ama napreć da si guda štránga na vrata, sam se zamolil na Guspudina Bog: „Bože, aku si tuka i ni štéš da navarša tuj neštu, dáj mi idin znák“. I báš tugázi ij počnal da kanjti telefone. Sam pugladel na telefone za da vida, či ud kade varvi apela, pa sam videl da piši „Guspudin Satmožnija“. Pa me ij blo stráj da utguvora.
I ud tugázi tozi čeleć hodi na misa seku nedele u čarkvata na misnika, kujatu nosi imetu „Guspudin Satmožnija“…

0 Comments:

Post a Comment

<< Home