Wednesday, January 21, 2009

378

Májćata prekázva: Katu sam blá niprazna (bremenna) sas tréćotu dite, moja tri gudišnija sin ij flezal tamánj kátu sam se sabličela za da se ukapa i mi duma:
— Mámi, da znáš, či si se nagujéla!
— Aha. Le znáš, či mámi ima idno ditenče, kujétu rasti u tejna kurém.
— Znája, ama lel u dupetu kako ti rasté?
========================================
Idno manenu monče ubážde na učitelkata, či ij namerilu idna kotka, ama ij blá martava.
— Pa ud di znáš, či kotkata ij blá martava?
— Lel sam ji piskal u uhotu, pa nikak ne se butala – ij udguvorilu mončitu.
— KAKO si naprávil? – ij izviknala učudina učitelkata.
— Pa lel znájti – ubjasneva ditetu – sam utišal blizu du néja i sam ji viknal na uhotu „Piss, piss!“ a tá nikak ne se butnala…
========================================
Ij ustánal baštata samičeć prez nuštta sas pet gudišnija mu sin. Dabe ij uspel da gu prevári i da gu ugudi u odarčetu, za da spi, či na idnaž mu se čuj glasčetu:
— Táá-tiii!
— Kako ištiš!
— Sam žaaaadin! Dunesi mi idna šola uda!
— Ne! Sam ti rékal da legaš i da spiš!
Sled dvá menute:
— Táá-tiii!
— Kako!
— Sam žadin! Išta uda!
— Sam ti ubádil, legaj! I aku te čuja još idnaž, da znáš či za doda i za te plésna!
Sled još dvá menute:
— Táá-tiii!
— Kako!
— Gá dodiš da me plésniš, možiš da mi duneséš i idna šola uda?
========================================
Idna májća ni moži više da tarpi nimirnotu monče, kujétu pu cel denj skače nasám-natáta. Náj-posle za mu ričé:
— Gjurka, kaćé misliš, či za stigniš u Rája, aku si tolkus nimirin i ni možiš da prestániš niti idin mig.
— Pa lel gá stigna vaz vratáta na Rája fest za gji utvárem i za gji zatvárem, durdi Sveti Pétar ni se jadosa pa za mi ričé: „Gjurka, ali van, ali vatre!“
========================================
Idno mumiče se ij blo naučilu, či gá god ji pitat kaćé ji zvat, da ričé „Ás sam dešterete na guspogjata Ivánova“. No májća ji ja ij zala idin denj pukraj néja i ji ij ubjasnila, či ni taj treba da ubážde, a da ričé „Ás sam Guni Ivánova“.
Idina nedele, sled katu si izlezvat ud misa, guspudin ja ij pumilval i ja pita:
— Ti nisi li dešteričitu na guspogjata Ivánova?
Sled nekolku miga bunenji, mumičitu ij udguvoriul:
— I ás taj sam mislila, či sam dešterete na guspogjata Ivánova, ama máma ubážde, či nisam.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home