Wednesday, November 28, 2007

193

Iata cum arata raul sau paraul (daca vreti) Aranca inainte de intrarea in Dudestii Vechi. Pe malurile acestei ape s-au stabilit pe la 1730 mosii nostri cand au venit de peste Dunare. Se zice ca raul era plin de peste si de aceea au ales locul.

In acest rau sau parau (daca insistati) m-am balacit si eu in copilarie impreuna cu multime de copii din sat. Tot aici am prins si peste si chiar am si baut apa curgatoare din aceasta albie. Bistra uda i penliva, ud kade vlecis…

Acum se pare ca nu mai avem nevoie nici de apa de scaldat, nici de apa pentru pesti. In octombrie trecut (nu de mult) am vorbit cu primarul despre situatie, fara sa insist prea mult. Am priceput din discutie ca nu-i prea mare bai, se poate si asa, fara Aranca.

Totusi, daca am ajuns sa vorbim de ecologie, imi umbla prin minte si un alt aspect anti-ecologic de la Dudestii Vechi: gunoaiele de pe drumul catre Cheglevici care nu sunt ingradite, nu sunt ingropate si le bate vantul de izbeliste. Parca ar fi gunoaiele nimanui, Doamne fereste!

Ce-ar fi sa imbinam doua proiecte ecologiste si sa rezolvam problemele: adica in loc sa aruncam gunoaiele la suprafata pamantului de unde le bate vantul usor si se vad cu usurinta, hai sa le aruncam mai bine in albia si asa uscata a fostului rau sau parau (daca totusi vreti) Aranca. Macar acolo vor fi la adapost de ochii celor care nu trebuie sa le vada.

I za badat i na zavechi.

Fer Castjva

0 Comments:

Post a Comment

<< Home