Friday, July 06, 2007

160

I idin komentár izprodin ud Jáni:
[Pudlaganj] (Adaugire/support)
Le az sam toz Ian ditu Feru spumeneva u komentarijete. Malku zajat, malku biz initiativa, ama le tuke more i az da pumagam/pudlagam. Mi harisva kacetu Feru explikirva rabotite, po vise i ud parvotu pisanj (articolul original).
Hurtata “azil” ni ji valjda naj hubeve izbrana. Plash mlogje spured hargjevata konotacija… “Nursing Home” i po dubre ama le ni znaja da ji preubarna na palcensci… Idno mestu ditu brigata za celeka i istenska i naj glavna, ditu i nija ga badim stari i nimozni za istim da zuvejm. Blizu du carkvata i dispensare, du palcenscija dom, etc.
Usred palcensku i balgarsku - az se usestem palcenin i slavjanin, po malku balgarin. Ama le tuj ni i glavnu. Misla ci glavnotu i za balgarscija kurent da ni uduseva ali zatajeva nasa palcenscija identitet. Palcenskata (Paulicians) istorija ja prepuznavat purcuti hora (bas skoru sam precal dve knigj), pa ni razbirem zasto nija da ja zatajevam. Palcenskite pesmi i igri mi utvaret sarcito i tupat saldzi u ucite. Balgarskite tancove ni bas (uproska na tez ditu sa se trudili tolkus da naucat i razsirvat Balgarski Ezik, tuka ukarvam i moja nepot, Boris, po Balgarin ud tzare). Misla ci palcenskotu i slavjanskotu (balgarskotu?) bi imal dubar zuvot pud idin pokriv, sa komplementarni i ubazdet mlogu nestu za namu, aku po visocite i naucinite glavi na drustvutu/nacijata bi ubigarnal i dvete raboti. Toz bi trebal da baj nasa glas...

2 Comments:

Anonymous Anonymous said...

SAM BIL GADIN, E KACHI: “…sam nervozna ci si takvize hora se namerat da komentirvat ditu habar nimat kako se trifva u Bisnov, istena i ci bi mogal ios mlog nest da se naprav, ama le to ni moj sat udinas, ama naj nasitne kako mu luvi nam naj mlog kaci izgladvam ud van ali kaci izgladvam ud vatre. Kaci bi stel da bajat horata, studin detu si nosat starite u Azile ci tej gji marzi da imat briga za tej?
Az ni moj da rezbera zasto horata vidat sam ditu ne se napravlu i ne dit sej napravlu.Ubadi mi znas kuja i sitnata rabota detu sej napravla u Bisnov? Az sam tuka sek deni pa vida kako se prav i koka ni se prav…
…az ni komentirvam, i ni probam da zatora ustata na unez detu znajat kako hurtuvat sam na unez kujat ni znajat. Ti si rikal ci ud katu si ucal tam si naucil da si utvares ustata, mlog hubeve utvarei si gji tam, ne tuka, ti vise nimas nist sas Bisnova, si ucal u Amerika, aku istis idin denj da se varnis mlog hubeve, ama durkat ni sti se varnis i za si dvades sam u vakanca pa ga krinis za se mislis ci utvades u Acapulco al u Palma de Majorca, nima kako da komentirvas.”

PA SAM SE BRANIL, E KACHI: Tui i sam idna diskucija medzu dvama hora ditu moz vaida da imat i opinii diferite, pa tui i normalnu, nima nikakai bai, niam sardus.
Le as misla ci te razbirem tibe, ama kachi da te naprava as tibe da me razberis? :)
Nij hurtata za horata ditu ghi marzi da si brigosvat starite, negu za unez star ditu bash nima koi da ghi brigosva, ali ci teinite dica rabtat u Timisvar pa i tasku. Da, ti zuves u Bisnof i vidish kako se prav, sam ci u toze subiect as znaia po vise ud tibe. Znash hubeve ci dedit Toma i padnal bulnaf siga skor, pa sam hurtuval sas dofturete na telefone po vise pate. Le ti katu si tam u Bisnof, zasto ni si napravis vreme 1 sahat pa idi hurtuvai i ti sas dofturete, nide sam i sadis biz da znash ud kako i hurtata.
Istenata i ci as ni znaja kako se prav u Bisnov i kako se i napravlu sitnu. Ne as, negu nija ni znaim ditu ni smi seku deni tam. Di got se ubarnim moi da vidim sam ci se peij i se igrai (ali tancuva, po novu). Na sate blogve, inclusiv na toia. Le i ti si ukrinala blog unaz gudina, zasto ni si mu ubadla tam kako se prav u Bisnov pa ni bi smeial nikui da komentirva i da kritikuva.
No, kat ubazdesh ci namu ditu smi se manal vise ni mu luvi i treba da malcim, za sto ni mu i ubadish tui in public, istish da i guda as tam? M… i rikala ci ni mu luvi i da ni se bunim? Al ci tui sam za mine i valabil ci as se buna na Acapulco?
Da znash ci na mine i hubav Bisnova kachit sij, as sam bil na dubre i nekupachi, sam na dubre i siga ga si doia u vakanca, ni mi treba Acapulco, aku pa za se varna tam da zuveja as za mine za si naprava sas moita putera kokot na mine za treba. Sam ci na drughijete nij bash zaduolin Bisnova, unez ditu patat tam biz da komentirvat, ali ci ni smeiat, ali ci ni znaiat, ali ci mislat ci nistu ni vredi.
Ampa le ios nestu da te pitam? Aku bash ni vu stiska kachi izgladvat nitu ud vatre, nitu ud van, tugaz zasto sa vu blogvete. Le tui ditu sij znait vija zasto i socit i na drughiete ditu ni treba da i vidat?
Nij hurtata ud prelika tuke, negu i hurtata ud hazna i ud pomush. A ti namestu da mu ubazdesh da malcim ci ni mu stiska, probai da mu lamurisah ci nij nuznu tui ditu i istim. Taz bi bla atitudine po corecta.
Dai Boz da idish u Bulgarija pa ga napenish da revish za Bisnova nekui da ti se nasopa ci nimash pravu da revish, nij vise toitu silu ci ni si vise tam!!
Ios idno i sam svarsil: Ti mislish ci as nima kako da prava? Ama le gladem sate teze blogve i “site” pa nikui nistu ni duma, nikui nistu ni iznamerva nuznu pa tugaz i as se nervirvam (ci i as sam ud Bisnov!) pa i ubada as. Mislish ci as sam izmudril tuie sas kasta za starite? Tui iagance smi i diskutirval sas po vise tima, vaida 10-15 hora izvarsni ditu as ghi racuna po hitri ud mine. Idin mij ubadil: "as nista se bakam ci ga id mama na varskata kasta da si izvadi nestu hartija pa ni ja ulagat." Aku toz istis da badi sveta ditu za zuves, ni te vida hubeve. Istenata i ci as sam se amerikaniziral. Mislish ci tui i harghiavu? Kako razbiresh ti prez tui? Ci sam se indobitocisal? Ci sam se uholil? Ci sam izbunal u glavata? As se vida ci sam videl svet, ci sam naucil rabot i ci sam si utoril razuma. Nimam sam pravu negu imam i dlaznus da ubada i na drughiete kako sam naucil... Samu na unez ditu istat da cuiat, mumice, sam na unez. Na nikugu na sila nista ubazdem nitu da malci ali nitu da sluse!
Fer Castjva

12:25 AM, July 07, 2007  
Blogger Никола Църцаров said...

Palcenskite pesmi i igri mi utvaret sarcito i tupat saldzi u ucite. Balgarskite tancove ni bas

Zdravej,
az sam ot juzhna Balgarija i vsichki moi predci sa ot juzhna Balgarija. Iskam da ti kazha, che niama "Balgarski tancove". Ima nai-razlichni i mnogo vidove balgarski tancove, a i balgarski pesni, ot mnogoto balgarski regioni. Az naprimer nai obicham makedonskite i rodopskite pesni. Te "mi utvaret sarcito i tupat saldzi u ucite". Pesnite ot severna Balgarija ne mi dopadat tolkova, mozhe bi ne gi razbiram. No tova ne mi prechi da sam balgarin. A na teb ako ne ti dopada njakoj balgarski tanc ili pesen, tova ne znachi, che ne ti dopadat vsichki, ponezhe ima hiljadi balgarski tanci i pesni ot razlichni vidove.

A inache sam saglasen s teb, che triabva da zapazite (zatajite) unikalnata si kultura i jazic. Za zhalost v Balgarija selata sa pochti pusti, mladite sa po gradovete, kulturite na razlichnite regioni umirat i dialektite izchezvat. A vseki dialekt e edno bogatstvo.

2:47 PM, July 12, 2007  

Post a Comment

<< Home