155
Dnés ij náj-dalgjija denj ud gudinata. Toj za tráj 15 saháte i 32 menute, a nuštta za tráj 8 saháte i 28 menute.
========================================
Zašto treba nosimi ženitbenija naprastenj na prasetne?
Etu kako duma idna kinenska legenda:
Gulemite prasti ud na rakata simbolizirvat nášte rodnici;
Pukazátele (indeksa) simbolizirva nášte brájće i sistri;
Srednija prast mu simbolizirva samite námu, nášta saštnust;
Čitvartija prast (prastene) simbolizirva náša pár (drugáre ali drugárćata);
Kutreša simbolizirva nášte dicá.
Ugudeti si racite idna du druga, kača gá pléštiti, sled kujétu svijti idin du drugji srednite prasti, a ustánalite gji dupreti idin du drugji, taj kaćétu ij pukázanu u svetičitu.
Gulemite prasti ud na rakata simbolizirvat nášte rodnici;
Pukazátele (indeksa) simbolizirva nášte brájće i sistri;
Srednija prast mu simbolizirva samite námu, nášta saštnust;
Čitvartija prast (prastene) simbolizirva náša pár (drugáre ali drugárćata);
Kutreša simbolizirva nášte dicá.
Ugudeti si racite idna du druga, kača gá pléštiti, sled kujétu svijti idin du drugji srednite prasti, a ustánalite gji dupreti idin du drugji, taj kaćétu ij pukázanu u svetičitu.
Sigá, probajti parenji da razdeliti gulemite prasti (kujatu simbolizirvat rodnicite). Tija za se razdelat, zaštotu ni jé dádinu da žuvejmi celija žuvot zágjnu sas nášte rodnici, a za treba po-ránu ali po-kasnu da se uddelimi ud tej...
Probajti sled tuj da razdeliti pukazátelete (simbol na brájćete i sistrite). I tezi prasi lésnu za se uddelat, zaštotu i nášte brájće ali sistri za imat tejnite familiji i ni šté žuvejmi zágjnu s tej zadalgju, a sekuj za si glade za négva žuvot...
Sled tuj, probajti da si razdeliti kutrešete (kujatu simbolizirvat dicáta). I tija lésnu za se razdelat, zaštotu i dicáta idin denj za se užénat i za si gladet za tejna žuvot...
A sigá, probajti da si razdeliti prastenete (kujatu simbolizirvat drugáre/drugárćata). Ej, za sapćásati, či tija ni možat da se razdelat, zaštotu maža i žinata treba da ustánat zágjnu prez celija žuvot, u dubro i u zlo!
Hubanka teorija, nali??? A za razvodete, ni znája još legendata...
Probajti sled tuj da razdeliti pukazátelete (simbol na brájćete i sistrite). I tezi prasi lésnu za se uddelat, zaštotu i nášte brájće ali sistri za imat tejnite familiji i ni šté žuvejmi zágjnu s tej zadalgju, a sekuj za si glade za négva žuvot...
Sled tuj, probajti da si razdeliti kutrešete (kujatu simbolizirvat dicáta). I tija lésnu za se razdelat, zaštotu i dicáta idin denj za se užénat i za si gladet za tejna žuvot...
A sigá, probajti da si razdeliti prastenete (kujatu simbolizirvat drugáre/drugárćata). Ej, za sapćásati, či tija ni možat da se razdelat, zaštotu maža i žinata treba da ustánat zágjnu prez celija žuvot, u dubro i u zlo!
Hubanka teorija, nali??? A za razvodete, ni znája još legendata...
========================================
Svetici, kujatu sa šokirali sveta...
Thích Quảng Đức [1963]. Thích Quảng Ðức ij bil idin buddhist ud Vietnám, kojtu se ij zapálil samičeć na 11 juni 1963 g. David Halberstam, reporter na New York Times, kojtu ij bil svedok na tuj neštu, piši: “I was to see that sight again, but once was enough. Flames were coming from a human being; his body was slowly withering and shriveling up, his head blackening and charring. In the air was the smell of burning human flesh; human beings burn surprisingly quickly. Behind me I could hear the sobbing of the Vietnamese who were now gathering. I was too shocked to cry, too confused to take notes or ask questions, too bewildered to even think.... As he burned he never moved a muscle, never uttered a sound, his outward composure in sharp contrast to the wailing people around him."
How Life Begins [1965]. Prez 1957 g. sa počnali da se pujavevat parvite svetičita naprávini sas endoskopa, idin instrument kojtu moži “da vidi” vatre, u telotu. Tazi svetica ij na fotográfa Lennart Nilsson. Toj ja ij bil pukázal na editorete ud revistata LIFE, kujatu prez 1965 g. sa ja ugudili na parvata kurica.
Biafra [1969]. Svetiče naprávinu ud fotográfa Don McCullin: "I was devastated by the sight of 900 children living in one camp in utter squalor at the point of death. I lost all interest in photographing soldiers in action."
The Falling Man [2001]. Tazi svetica ij naprávina pu vreme na atáka ud 11 september. Fotográfa Drew duma: "This is how it affected people's lives at that time, and I think that is why it's an important picture. I didn't capture this person's death. I captured part of his life. This is what he decided to do, and I think I preserved that."9/11: The Falling Man ends suggesting that this picture was not a matter of the identity behind the man, but how he symbolized the events of 9/11.
How Life Begins [1965]. Prez 1957 g. sa počnali da se pujavevat parvite svetičita naprávini sas endoskopa, idin instrument kojtu moži “da vidi” vatre, u telotu. Tazi svetica ij na fotográfa Lennart Nilsson. Toj ja ij bil pukázal na editorete ud revistata LIFE, kujatu prez 1965 g. sa ja ugudili na parvata kurica.
Biafra [1969]. Svetiče naprávinu ud fotográfa Don McCullin: "I was devastated by the sight of 900 children living in one camp in utter squalor at the point of death. I lost all interest in photographing soldiers in action."
The Falling Man [2001]. Tazi svetica ij naprávina pu vreme na atáka ud 11 september. Fotográfa Drew duma: "This is how it affected people's lives at that time, and I think that is why it's an important picture. I didn't capture this person's death. I captured part of his life. This is what he decided to do, and I think I preserved that."9/11: The Falling Man ends suggesting that this picture was not a matter of the identity behind the man, but how he symbolized the events of 9/11.
========================================
U Anglušku se ij utoril ud skoru idin fakultet, kojtu predlága na po-sramežlivite momaci kursve, či kaćé treba da se vládat sas žinite, sled kujatu tija stánat istensći Kasanova.
Tazi škula za “zakáčvanji”, sazdádina ud 26-gudišnija Adam Lyons, ima véć mlogjije kursánte. A kako se uči tuka? Pa lel, ima kursve, či kaćé treba se vládaš na kefčita, kaćé da dansirvaš, šétanjéta na mestá sas mlogjije žini, dalgji rázguvore sas žini i báš i razreševanji na različni seksuálni problemi.
John Doyle, 26 gudišin, kojtu ij zavaršil kursvete na tozi fakultet, prekázva: “Napreć s idna gudina sam žuvel još sas mojte rodnici, ni sam imál kurážija da hurtuvam sas mumičita ali žini. Sam počnal da vervam, či za ustána samičeć cel žuvot”. No sigá, sled katu ij zavaršil fakulteta, toj se ubliče pu náj-novata moda, si ij ubrasnal glavata, žuvej sámu sas négva brát i ima idin palin noštin žuvot. “Ud idin 26 gudišin nivinin, sam se prevarnal u májstur u zakáčvanjitu” - duma Doyle.
Tazi škula za “zakáčvanji”, sazdádina ud 26-gudišnija Adam Lyons, ima véć mlogjije kursánte. A kako se uči tuka? Pa lel, ima kursve, či kaćé treba se vládaš na kefčita, kaćé da dansirvaš, šétanjéta na mestá sas mlogjije žini, dalgji rázguvore sas žini i báš i razreševanji na različni seksuálni problemi.
John Doyle, 26 gudišin, kojtu ij zavaršil kursvete na tozi fakultet, prekázva: “Napreć s idna gudina sam žuvel još sas mojte rodnici, ni sam imál kurážija da hurtuvam sas mumičita ali žini. Sam počnal da vervam, či za ustána samičeć cel žuvot”. No sigá, sled katu ij zavaršil fakulteta, toj se ubliče pu náj-novata moda, si ij ubrasnal glavata, žuvej sámu sas négva brát i ima idin palin noštin žuvot. “Ud idin 26 gudišin nivinin, sam se prevarnal u májstur u zakáčvanjitu” - duma Doyle.
========================================
Ud 30 gudini se hráni sas vaglišta!
Zheng Rong-shi ud Kina, 78 gudišna, ud 30 gudini jadé vaglišta, i duma či sa mlogu hubavi. Tá ij počnala da jadé vaglišta slučájnu, zarad či ij bá kuriozna da gji kuštuva. No sled katu ij videla, či tejnotu zdrávi se pudubreva i ni ja bulat više kokalicite ud reumata, za néja vaglištata sa stánali glávnotu jádenji. “Mi harésvat po-više kugátu sa gurašti, zaštotu sa po-aromátni” – duma tá.
========================================
Aku sti kuriozni, či kako zlamenuvat nekolku ud imenáta na puznáti ličnusti ud anglušćija svet:
Pisátele i filosofe:
(Francis) Bacon = slanina
(Georges) Sand = peseć
(Herbert) Spencer = jánkala
(Jonathan) Swift = barzi
(Mark) Twain = dvá
(George Bernard) Shaw = bujač, tufa
(Herbert George) Wells = izure
(James Fenimore) Cooper = tozi, kojtu právi čabare
(Sandra, Dan) Brown = bruždosanu
Naučni hora, politici
(George) Bush = tufa, bujač
(Jimmy) Carter = karucáš
(Herbert) Hoover = aspirator
(Al) Gore = satrajosana krav
(Margaret) Thatcher = májstur u pokrive ud papur
(Edward) Heath = čarna treva
(Martin Luther) King = králj
(Bill) Gates = puhorti
(Graham) Bell = dzonj
Pisátele i filosofe:
(Francis) Bacon = slanina
(Georges) Sand = peseć
(Herbert) Spencer = jánkala
(Jonathan) Swift = barzi
(Mark) Twain = dvá
(George Bernard) Shaw = bujač, tufa
(Herbert George) Wells = izure
(James Fenimore) Cooper = tozi, kojtu právi čabare
(Sandra, Dan) Brown = bruždosanu
Naučni hora, politici
(George) Bush = tufa, bujač
(Jimmy) Carter = karucáš
(Herbert) Hoover = aspirator
(Al) Gore = satrajosana krav
(Margaret) Thatcher = májstur u pokrive ud papur
(Edward) Heath = čarna treva
(Martin Luther) King = králj
(Bill) Gates = puhorti
(Graham) Bell = dzonj
0 Comments:
Post a Comment
<< Home