Monday, March 22, 2010

518

Prikazka za Suedia
Idin rumanec prekázva na négva blog: Za paruv pać sam bil u Suedia prez 1990 gudina. Idin ud mojte kolege, suedezin, me ij nosil seku sutirna sas négva automobil du fabrikata kadetu smi rábutili. Ij blo prez september mesec, ij blo véć studénu i ij letelu sneć. Nija smi stigáli u fabrikata zadosta ránu sutrenjta, izmegju parvite, i moja koleg furt ij parkirval automobila mlogu deléku ud vratáta na fabrikata.
U tazi fabrika ij imálu kulu 2.000 tima, kujatu sa dvádeli seku denj na rabota sas automobila i mestotu za parkirvanji ij blo zadosta gulemu.
Nekolkus dene sam malčel, ni sam dumal ništu. Sam se mislil, či vájda moja koleg si ima gulema briga za négva automobil i zaradi tuj gu parkirva taj deléku, za da ni gu ćusni já nekuj ali užuli. Ama idin denj sam gu pital:
— Vida, či kugátu stignimi nija sutrenjta, párkinga ij máj prázin. Ama sam sapćásal, či ti parkirvaš sé deléku ud vratáta na fabrikata. Zašto?
A toj mi ij utguvoril:
— Zaštotu nija stignimi ránu sutrenjta, iz megju parvite, imami vreme da slezimi ud automobila i da utidimi du vratáta na fabrikata. Ama unezi, kujatu stignat po-kasnu, tija imat po-gulema nužda da namerat mestu za parkirvanji po-blizu du vratáta na fabrikata. Etu zašto parkirvam ás po-deléku.
Sam ustánal sas zinati ustá. Gá li za stignimi i nija makár da mislimi taj? Vájda nikugá…

0 Comments:

Post a Comment

<< Home