Tuesday, January 19, 2010

495

Zašto ni se rádvami?
U idno manenu gradče ij žuvela nekupać idna žina. Tá ij imála dváma sinve. Idina ud tej ij purdával sandále a drugjija – parazove. Májćata pu cel denj ij blá tažna.
Idin denj, idin čeleć ja pita:
— Za kako si taj tažna, máu, žina? Kakvi nakáze ti mačat dušata?
— Pa lel kaćé da ni bada tažna? Lel ni vidiš, či leti ćiša? Pa idina ud mojte sinve purdáva sandále. Zaradi hargjevotu vreme, toj ništé purdadé ništu…
Sled nekolkus dene, saštija čeleć ja srešte ud novu. Tozi pać vremeto ij blo mlogu hubavu, guraštu i slančevu, ama žinata sé tažna ij blá. Začudin, za ja pita:
— Sigá ij slanci. Nali tuj si čekala, da se ugreji vremeto? Tuj zlamenuva, či na toja sin mu utvážde na dubre, moži da purdáva sandále. Zašto si nadálja tažna?
Žinata mu ij utguvorila:
— Pa lel drugjija moja sin purdáva parazove. Koj kupuva parazove pu idno takozi hubavu vreme? Razbireš sigá, zašto sam tažna?
— Ei, sigá báš ni razbirem ništu – duma čeleka. Ud kolkutu si mi prekázala ti za tojte sinve, zlamenuva či bi trebalu uveć da badiš idna rádustna májća. Kugátu leti ćiša, toja sin, kojtu purdáva parazove, se ubugateva, a kugátu ij slánci se ubugateva sina ti, kojtu purdáva sandále!

Zapamteti: Mudrija čeleć ij rádustin i u pakale, a prostija páti i u rája!

0 Comments:

Post a Comment

<< Home