Saturday, October 31, 2009

437

Dve žini si hurtuvat za drehi:
— Dali pántiš unuj hubankotu pamučnu kostjumče, kujétu sam ji imála katu smi bli mládi?
— Aha, unuj belotu, sas čarni kulela!
— Ej! Usčére sam videla, či sa ji izeli mulcite!
— Tuj ni jé ništu! Ti pántiš li unazi mojta riza, ud kunope, kujatu sam ja nosila katu smi bli hippie?
— Aha! Fájana riza!
— Ej! Kako misliš, či se ij slučilu sas néja? Sin mi ja ij izpušil!
* * *
Škulárete imat ustnija izpit na bakalaureat.
Sled katu ij izlezal parvija, drugárete homa sa gu nauklunili i gu pitat:
— No, kaćé ij blo?
— Pa lel kaćé da badi? Kača megju profesore!
— Tojest?
— Le tija sa pitali, ás sam udguvárel, smi se dupalnivali idin drugji…

Izlezal ij i drugjija škulár ud na izpita.
— No, pa vaz tébe kaćé ij menalu, kaćé ij blo? – gu pitat drugárerete.
— Kaćé da badi: kača ud profesor na škulár… Tija sa pitali, ás sam udguvárel… Tuk-tám sa me pumágali… Hubeve ij blo.

Izlezva i tréćija.
— Ampa vaz tébe, kaćé ij blo?
— Pa lel kaćé da badi: kača megju pupove!
— Pa kaćé taj?
— Pa lel tija sa pitali, ás sam se krastil… Posle, ás sam udguvárel, tija sa se krastili!…
* * *
Idin dedu i idna bába sa pučinali u automobilna katastrofa i sa stignali u Rája. Ángjelete homa sa gji prejali i sa gji zanéli na idna hubanka pláža, naćičina sas palmiere. Tám sa nji dáli idna hubanka kašta i sa nji rékali:
— Ud sigá nadálja za sediti tuka, u Rája, i sámu za se rádvati! Možiti da práviti kakotu žéliti!
Dedu se ubrášte kantu bába i ji duma:
— Vidiš li, máu, kolku prosta si blá? Ij mogalu da smi bli tuka ud sigá déset gudini. Ama ti, ne, pa ne! Káj či da jadémi sámu zdrávu jádenji!… Ekologičnu!…
* * *
Dváma sélene sa utišli na balet. Idina ij zaspál, a drugjija ij počnal da gu buta:
— Hej, sabudi se, be! Zaradi tébe unezi ud na scenata sa počnali da varvat na stepci!

1 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Interesnu ij...
Karej ij se taj...

5:42 PM, November 03, 2009  

Post a Comment

<< Home