Wednesday, September 10, 2008

319

Dvámata brájće
Dváma brájće sa rábutili zágjnu u semejnata ferma. Idina ij bil užénat i ij imál mlogjije dicá, a drugjija ij bil samičeć. Na krája na dene dvámata brájće sa si delili na idnákvu ploda na tejna trud ud prez dene. No idin denj bráta kojtu ij bil samičeć si ij rékal:
— Ni jé právilnu da si delimi satu na idnákvu. Le ás i taj sam samičeć i némam nužda ud koj znáj kako.
Zarad tuj, seku nošt toj ij zemel pu idna čuvála brášnu ud négvata kupka pa ja ij nosil prez gradinata i ja ij ustável na kupkata na négva brát.

Pu saštotu vreme négva brát si ij bil rékal i toj:
— Ni jé právilnu da si delimi satu na pulvina. Ás sam užénat, imam mlogjije dicá, taj či gá baj da ustareja, za ima koj da se briguva za méne. Ama lel moja brát, toj ij samičeć…
Etu zašto seku nošt i toj ij zémel pu idna čuvála brášnu ud négvata kupka i ja ij nosil na kupkata na négva brát.
Seku gudina dvámata brájće sa se čudili, či kaćé taj tejnite gramádi sas brášnu ni namalevat. Tuj durdi, u idna tamna nošt, dvámata sa se ćusnali sas čuválite na krasta. Tugázi sa razbráli, či kako sa právili tija tolkus vreme. Taj či sa pusnali čuválite i sa se pregarnali
Aku znáš, či dnés za umréš i imaš právu na idin idinstven telefonin rázguvor, s kogu bi hurtuval i kako bi mu ubádil? I zašto još ni si kanjtel?
Steven Levine

0 Comments:

Post a Comment

<< Home