Wednesday, April 09, 2008

230

Spumenuvati li si za náštu palćenče ud predišnata šalna, kujétu ij utišlo u „belija svet“ da si trasi sréćata? Sled neku mesec rabota, se mislil to, či ni bi mu škodilu da ima po-gulema zapláća. Ama le kaćé da ubádi na šéva-amerikánin da mu digni saláre. Za da ni si razsardi šéva, se misli da mu napiši idin e-mail, u kojtu da mu ubádi „megju redvete“, či kako bi štel:

$kapi $éve,

$am $iguirin, či $ti $agla$in $a$ méne: $incata imami nužda ud no$ce. O$ubitu nija, kujatu rábutimi $eku denj i $i álduvami $eku menut za na$ta firma.

$am $igurin, či za razberéti kako sam $tel da ubáda $a$ tuje mojtu pi$mu!

Va$a i$krenija,

Gju$$y

Homa sled málku ij dušal i odguvore na šéva:

Skapi møja Geø,

Tøjtu pismu sam ji razbrál, nø møjta kømpánija néma udvišni nøsce. Pu kaćétu vidiš, ekønomistete dumat, či za flezimi u recesija. A sled izbørete ud nøvember møži da stáni i pø-hargjevu!

Sam cigurin, či i ti za razberéš tuje møjtu pismu...

Tøja šév,

Nørman

==========================================

Prastenčetu

Idin po-stár čeleć flezva vaz zlatáre, na raka sas idno mládu, hubanku, rusu mumiče. Stárca duma:

- Trasa idno hubanku naprastenče za mojta ljubima.

Zlatáre ij pugladel stárija, ij pugladel mládotu mumiče i ij izbrál idno naprastenče, kujétu ij kuštuvalu 5.000 USD.

- Misla, či nisti me razbráli - duma stárija. Išta idno sassém speciálnu naprastenče za mojta speciálna ljubima.

- Pa le aku ij taj hurtata, tugázi da putrasimi speciálnite naprastene, kujatu sa u sejfa - mu udvrášte zlatáre i vádi idno mlogu hubanku naprastenče.

Mládata homa ji ij zala i si ji ugváde na pratsa. Zlatáre duma:

- Tuj naprastenče báš ij mlogu speciálnu i ij i náj-skapotu, kujétu ji imam. To kuštuva 40.000 USD.

- Tugázi za treba da plata sas ček, zaštotu némam tolkus nosce u méne - mu udvrášte stárija i mu vrášte naprastenčetu. Za vu pudpiša čeka homa sigá. Ama lel taj kaćétu dnés ij petak, a bánkata treba da vu putvardi idna takvazi gulema suma, za ustávimi naprastenčetu du u pundelnić vaz vás. A u pundelnić za dodimi i za ji zamimi. Dubre li ij taj?

- Dubre ij - udguváre zlatáre.

Na mládata učite sa počnali da ji svetat i se umilkva kača kotenče u stárija durdi izlezvat ud dugjéna...

Dušlo ij i pundelnić... Zlatáre kanjti pu telefone stárija i mu duma:

- Si me slagal sas tozi toja ček. Pa le ti némaš u bánkata nosce niti za náj-jévtinija naprastenj...

- Si išta uproška. Znája, či némam niti kakvi nosce u bánkata. Ama ti znáš li kakaj STRÁŠIN weekend sam imál ás!...

0 Comments:

Post a Comment

<< Home