Friday, January 02, 2009

360

Nekolkus šalni
Gjurka se fáli na négva kumšijin:
— Gá god išta da utida u birta se pudfána sas mojta žina, či za se varna du sreć nošt.
— Pa posle?
— Posle furt ja ustáva da preigráj, a tá se rádva...

Za hitrija ij po-glávnu da žuvej kaćétu šté ud kolkutu da preigráva bizsmisleni igri...
* * *
Gjurka i Guni varvat zágjnu na ulicata. Na idnaž, Guni duma:
— Gjurka, da znáš či mlogu me ij stráj.
— Pa ud kako te ij stráj?
— Me ij stráj, či za me caluniš.
— Pa kaćé da te caluna? Lel i dvámata imami racite zajati: ti nosiš dve kukošći, a ás nosa dve prázni kovi.
— Pa lel Gjurka me ij stráj, či za zalupiš kukošćite sas kovite, pa sled tuj za me caluniš...
* * *
Familijata sedi naoklu tarpézata i vičére. Ud idnaž manenata deštere, sas saldzi u učite, ubážde:
— Ni sam više divica...
Sled idin moment u kojtu sate sa ustánali biz hurti, baštata ij počnal da vika na májćata:
— Sámu ti si kriva za satu tuj; se ubličeš, se fárbisvaš i se vládaš kača idna prostitutka. Etu, viž sigá, kakaj primer si ji dála!
— Ampa ti? – mu udvrašte žinata. Si háraš noscete sas drugjije žini, kujatu gji mámiš čeć du napreć nášte vratá!
No bába ij stánala ud na tarpézata, se ij dubližila du mumičitu, ji ij ulála za ramáta i šapnič ji pita:
— Skapa, kaćé se ij slučilu tuj neštu?
— Profesora pu religija ij izbrál drugu mumiče u mestu méne da igráj roljata na Divica Marija u nášta piesa za Kolada...
* * *
— Kako sti právili dnés na škula? - si pita májćata 12 gudišnija sin.
— Smi hurtuvali za seks.
— Ooo, za seks? Pa kako vu se ij ubádilu?
— Parenj ij dušal idin pop, pa mu ij ubádil, či ni treba da právimi seks. Sled tuj ij dušal idin doftur, pa mu ij ubádil kaćé ni treba da právimi seks. A na sétne mu ij hurtuval deréktura, kojtu mu ij ubjasnil kade ni treba da právimi seks.
* * *
Gjurka ij utišal u Ámerika, da si trasi sréćata. Ij uspel da si utori idin manen magazin, u kojtu ij purdával pilešći hamburger. No idin denj horata sa počnali da gu bedat, či u pileškotu mesu toj meše i mesu ud konj. Lel to mesutu ud konj ij blo sas mlogu po-jévtinu ud kaćétu pileškotu. Taj či idin denj ij bil arestuvan i zavidén napreć sadijata.
Napreć da gu udsadi, sadijata gu pita:
— Istena li ij?
— Dá, guspudár sadija, udguváre Gjurka s navidén pogled.
— Pa u kakva proporcija si mešel mestu?
— Pa lel pulvina-pulvina.
Sadijata se ij zamislil, či za mu dadé po-lésna pedépsa, lel ne lágal báš taj mlogu. Taj či sámu gu ij štroval.
Katu sa izlezali ud tribunále, idin drugár gu pita Gjurka, či kako razumeva toj sas "pulvina-pulvina"
— Pa lel idin konj na idno pile...
* * *
Doftura duma na bulnávija:
— Da znájti, či kraka vu buli zaradi či sti zadosta stár.
— Doftura, ti se bazikaš sas méne! Lel i drugjija moja krák ij sé tolkuz stár, ama toj ni me buli...
* * *
Doftura ud Bišnov ij trebalu da izpatuva ninadéznu du Timišvár. Taj či ij zamolil Gjurka da mu darži mestotu za idin denj.
Na utre, katu se ij varnal, gu pita:
— No, Gjurka, kako si právil usčére? Kolku bulnávi si izceril?
— Pa lel sam ziceril trima. Parenj ij dušal idin dedu, káj či gu buli glavata, pa sam mu dál Aspirin.
— Mlogu hubeve si naprávil.
— Posle ij dušlá idna bába, káj či ja buli krasta, pa sam ja razstril sas májs za reuma.
— Brej, pa vida či ti báš razbireš...
— A báš napreć da zatora ij flezala nabarži idna bulka kujatu se sabliče i vika kantu méne, sas raztorni kráka: „Guspudár doftur, mola te, pumugni mi! Ud dve gudini nisam videla maž!“
— Pa kako si naprávil? - gu pita sas stráj doftura, kojtu véć se vidi udsadin ud négvite kolegere i izfarlin ud dofturskata bránša.
— Pa lel sam ji dál kápći za učite! – udguváre spukojnu Gjurka...
* * *
— Kako duma idna blondinka, kugátu doftura ji ubádi, či za ima dite?
— Sti cigurni, či j mojtu?
* * *
— Gá znáš, či idna blondinka za ubádi neštu hitru?
— Kugátu počni s hurtite: "Idnaž, idin maž mi ij rékal..."
* * *
— Zašto žinite imat po-maneni kráka ud kaćétu mažjétu?
— Lel tija treba da gotvat, pa taj možat da sedat po-blizu du tarpézata.

3 Comments:

Anonymous Anonymous said...

After reading the information, I may have different views, but I do think this is good BLOG!

6:41 PM, January 06, 2009  
Anonymous Anonymous said...

i agree your idea ! very nice blog

12:20 AM, January 07, 2009  
Anonymous Anonymous said...

Good article, good things, good feelings, good BLOG!
Saftey Net

4:08 PM, February 16, 2009  

Post a Comment

<< Home