Wednesday, April 10, 2013

753



Kámaka
Idin mlád momak se hozi, falos, u novija automobil. Mlogu ij rádustin i gu natiska štut moži. Na idno vreme se ij dubližil du idin párking i biz da prestánva, proba da se izvré iz parkiranite automobile du idno práznu mestu. Na idnaž, idin kámak ij udári vratáta na automobila. Momaka homa ij natisnal frinata i ij izlezal, jadosan, ud automobila. Ij videl du négu idno monče i ij počnal da vika kantu néj:
– Kako práviš? Zašto si farlilu sas kámaka u moja novija automobil. Znáš li kolku me ij kuštuval?
Mončitu ij počnalu da revé i mu duma:
– Mola vu… si išta uproška… mlogu mi ij žálj… ama ni sam znájal kako drugu da napráva, za da vu zastáva…
Sas saldzi u učite to ij pukázalu kantu idno mestu ud nadzać idin parkiran automobil:
– Moja brát ij pádnal ud invalidnija stol i ni moža da gu digna. Dali bijti me pumognali da gu varna u stola?
Mladoka se ij zavarnal, ud idnaž sate nervi sa mu menali. Ij izdignal pádnatotu monče i ji ij ugudil u invalidnija stol. Posle si ij izvádil karpičetu i ij iztril saldzite na bráta.
– Vu zafálem mlogu i Bog da vu blagusvi! – ij zafálelu mončitu na nipuznátija mladok.
A toj, malčelivu, ij prudalžil da glade kaćé idina brát tika invalidnija stol na drugija, na pać kantu tejnite duma. 
 
Dalgju vreme ij ustánal taj, i du na sétne ij tragnal kantu automobila. Ij pugladel vratáta – štetata ni jé blá gulema. Se ij navél i ij zal kámaka, za da mu nanáse na pámeć za tazi slučka. Kača gá nekuj mu i pušapnal: „Nide menuva prez žuvota tolkus barži, či da treba nekuj da farli sas kámak, za da gu sapćásaš!”
Bog šapni u nášte uši i hurtuva sas nášte sarcá; častu pate nija némami vreme da Gu čujmi, no toj pá nameri náčin za da naprávi taj, či da Gu sapćásami. 
 (http://www.infobulgaria.info)

0 Comments:

Post a Comment

<< Home